fbpx

Hoe bereken je de prijs van wijn in een restaurant

calcular-precio-de-vinos-restaurantes

Volgens de belangrijkste enquêtes is wijn een van de meest gevraagde producten in Spaanse restaurants, maar hoe bereken je de prijs van wijn in verhouding tot de prijs van maaltijden?

Wij kunnen geen te hoge en voor de consument ontoegankelijke prijzen vaststellen, maar ook geen te lage.

Om een goede verkoop van wijn in restaurants te genereren, moet de wijn in zijn juiste oogstjaar worden aangeboden en moet een professionele service worden geboden die is aangepast aan de uiteindelijke prijs van de wijn. Als je moet leren hoe je deze prijs moet berekenen, maak je dan geen zorgen. In dit bericht tonen wij u de beste manier om de prijs van wijn voor uw restaurant te berekenen.

Wijnmenu’s maken, 2 mogelijkheden om de prijs te berekenen

Het belangrijkste bij het maken van een wijnkaart is dat deze een grote verbetering brengt in de verkoop van uw wijnen. Rekening houdend met de ligging van het restaurant, het soort voedsel dat wordt aangeboden en het aankoopniveau van de klant.

Op dit menu moet het soort wijn (kleur), de herkomst of het productiegebied, de naam van de wijn en het wijnhuis, de druivensoort, de prijs per fles of glas worden vermeld. Bovendien moet het een beheerder hebben die rekening houdt met de wijnvoorraden en een goede kenner is.

Daarom is het zeer geschikt om u 2 optiesaan te bieden om de prijs van wijn in een restaurant te berekenen:

1. Wijn prijs per glas

Wijn per glas is een consumptie die steeds meer in trek is. In dit geval wordt de prijs van de fles gedeeld door 5 om de verkoopprijs vast te stellen. Een fles moet 8 tot 10 glazen wijn opleveren voor de verkoop, zodat we de kosten van de fles kunnen dekken.

Deze verkoop per glas is een pluspunt voor de restauranthouders, omdat zij op die manier wijnen van hoge kwaliteit kunnen verkopen. Vooral omdat deze niet per fles aan dezelfde klant konden worden verkocht, waardoor de inkomsten met 20% ste gen.

Bovendien kan de consument zo kennismaken met nieuwe wijnen van hoge kwaliteit, zodat hij tijdens de maaltijd meer dan één wijn kan proberen. Deze optie zal u helpen om meer klanten aan te trekken, door een grote verscheidenheid aan nieuwe en suggestieve wijnen aan te bieden.

2. Prijs per fles

Het belang van de prijsstelling is fundamenteel voor de verkoop van wijnen in restaurants. Vooral omdat voor de meeste klanten de prijs de doorslaggevende factor is bij de keuze van de wijn die zij zullen proeven. Daarom worden 2 methoden gebruikt om de prijs per fles vast te stellen.

  1. Verdubbel de totale prijs en verleng de constante waarde, gebaseerd op indirecte en persoonlijke kosten.
  2. Gebruik een passende reeks toeslagen, naar gelang van de voor elke fles vastgestelde prijzen.
>  Tips om een succesvolle gastronomische invloed te krijgen

Welke criteria moeten in aanmerking worden genomen bij de prijsbepaling van wijn in een restaurant?

In het algemeen kunnen we bij het bekijken van een wijnkaart vaststellen dat de uiteindelijke verkoopprijs hoger ligt dan die van een winkel. Hoewel het zeer goed mogelijk is dat een restaurant misbruik maakt van de prijzen, hebben ook andere factoren een invloed:

  • Temperatuur: Afhankelijk van het soort wijn (kleur, ros√©, rood, enz.), bieden restaurants flessen wijn aan op de juiste temperatuur voor consumptie. Dit alles met de garantie dat het op de juiste manier en volgens de juiste normen gebeurt om de ervaring en het genot van elk diner te maximaliseren.
  • Het glas: Een goede wijn moet worden geserveerd in een groot wijnglas, gemaakt van glas van hoge kwaliteit, dat een superieur genot van de drank garandeert. Alleen een goed restaurant, dat zich bewust is van deze goede praktijken, zal dit element niet over het hoofd zien.
  • Service: Het gaat niet alleen om het drinken van wijn, het gaat ook om het kiezen van de beste. Daarom is het belangrijk dat u het beste advies krijgt van een gespecialiseerde staf, die u zal begeleiden over de beste optie, hoe u de fles wijn opent en vooral, hoe u hem decanteert.
  • Investering: Om alle hierboven beschreven elementen te garanderen, moeten restaurants een investering doen. Niet alleen om de beste wijnen te kopen, en u verschillende opties te bieden hebben. Ook om een professionele service te bieden op het hoogtepunt van de wijn, met het juiste personeel en de juiste middelen.
  • Bijgewerkte wijnkaart: Door een bijgewerkte wijnkaart bij te houden kan de ober elke klant verschillende opties aanbieden om uit te kiezen.
>  Restaurant leveranciers - ABC om de beste te kiezen

Hoe bereken je de prijs van wijn

De prijsstelling voor de verkoop van wijn in restaurants is een zeer belangrijk marketinginstrument. Het fundamentele doel ervan is een prijsstructuur te ontwerpen die het rendement van de investering maximaliseert. In die zin zal de winstmarge afhangen van de:

  • Berekening op basis van de aankoopprijs plus de prijs van de dienst. Om dit te doen wordt de wijnverkoop op verschillende manieren gedaan, per fles en tegelijkertijd de verkoop per glas. Het is belangrijk voor ogen te houden dat productkeuze en prijzen hand in hand gaan.
  • Elk van de in het vorige punt beschreven aspecten is van invloed op de uiteindelijke detailhandelsprijs. Als de aankoopprijs van de wijn in het restaurant bijvoorbeeld ongeveer 5 ‚ā¨ bedraagt , kan hij op het menu worden verkocht tussen 14 en 16 ‚ā¨, wat als een heel behoorlijke prijs wordt beschouwd. Indien het echter op de verkeerde temperatuur wordt aangeboden met glazen van slechte kwaliteit, kan deze prijs voor de klant behoorlijk exorbitant zijn.
  • Ook moet worden bedacht dat een restaurant dat investeert in een dure fles wijn, zijn winst moet berekenen op basis van de investering. Niet alleen bij de bovengenoemde diensten, maar ook bij de kosten voor het onderhoud van een wijnkamer moet rekening worden gehouden, om te voorkomen dat de wijn wordt beschadigd doordat hij niet goed wordt bewaard totdat een klant erom vraagt.

Als u na het kennen van deze mogelijkheden om de prijs van wijn in een restaurant te berekenen nog twijfels hebt. Neem contact met ons op en wij zullen u met plezier de nodige ondersteuning bieden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Responsible: Envalia Group, S.L.

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Rights: Acceso a, Correcci√≥n, cancelaci√≥n, oposici√≥n y otros derechos como se explica en la ‚ÄúInformaci√≥n adicional‚ÄĚ.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy