fbpx

Bedrijfsimago van een restaurant, voorbeelden van succes

Bedrijfsimago van een restaurant, voorbeelden van succes

Laten we duidelijk zijn: veel mensen structureren het bedrijfsimago van een restaurant, maar alleen de besten slagen erin een voorbeeld van succes te zijn.

Er zijn verschillende elementen die het bedrijfsimago van restaurants vormen, dus je moet aandacht besteden aan elk van hen.

Lees verder en leer waar het bedrijfsimago van restaurants op gebaseerd is, hoe u het kunt versterken, wat de stappen zijn om het bedrijfsimago te creëren en de fundamentele elementen.

Bedrijfsimago voor restaurants Wat is het?

Het bedrijfsimago van restaurants is van het grootste belang, aangezien het de eerste indruk is die de klanten over de zaak hebben.

Ook de manier waarop u de elementen van het bedrijfsimago van een restaurant ontwikkelt, zal de klanten beïnvloeden bij hun beslissing om uw zaak al dan niet te bezoeken.

Het bedrijfsimago van restaurants omvat strategische elementen zoals het logo, het menu, de uniformen, de decoratie, het briefpapier, de personeelshandleiding en de personalisering van meeneemverpakkingen.

Om het beste bedrijfsimago voor een restaurant te hebben, is het noodzakelijk om een voorafgaande ontwikkeling te maken van de branding die u aan de klanten wilt overbrengen

Op die manier maakt u gebruik van de sterke punten van uw bedrijf en hebt u een opvallend imago tegenover uw concurrentie.

Hoe het bedrijfsimago van een restaurant versterken

Het sleutelwoord om het bedrijfsimago van restaurants te versterken is te definiëren. Samen met mensen die u adviseren om de branding van uw zaak te maken, moet u de elementen vaststellen die uw restaurant definiëren of vertegenwoordigen.

Binnen deze aspecten moet u de geschiedenis, de doelstellingen van het restaurant, de service die aan de klanten wordt geboden, wat het restaurant uniek en anders maakt dan de concurrentie, vermelden.

Met deze factoren in het achterhoofd moet u beslissen welke details deel zullen uitmaken van het logo, de kleuren die passen bij de persoonlijkheid van uw merk en het algemene bedrijfsimago van uw restaurant.

De beslissingen die voor elk aspect van de branding zijn genomen, moeten worden weerspiegeld in de handleiding voor het bedrijfsimago van restaurants, zodat alle producten met dezelfde stijl worden geïdentificeerd en de visuele communicatie steeds consistent is

Maak uw afbeelding in vier eenvoudige stappen

Het bedrijfsimago van restaurants moet gebaseerd zijn op vier aspecten: waarden, stijl, ideale klant en taal.

Door rekening te houden met elk van deze stappen zal het imago van uw restaurant zo sterk en aantrekkelijk zijn dat de klanten er niet aan zullen denken de concurrentie te bezoeken.

Waarden

Het eerste detail zijn de waarden die het restaurant definiëren, de waarden die bepalen waarom u het restaurant hebt geopend en die de service bepalen die u aanbiedt.

Elk gastronomisch bedrijf heeft zijn waarden en over het algemeen kiest de klant voor de optie waarmee hij zich vereenzelvigd voelt.

Een voorbeeld van de waarden in het bedrijfsimago van een restaurant zijn die welke gewijd zijn aan de fusionkeuken. Deze ondernemingen hebben innovatie, originaliteit en avant-garde hoog in het vaandel staan.

>  Food court, een heerlijk concept dat u moet kennen

Anderzijds worden traditionele of huisbereide restaurants gewoonlijk gekenmerkt door een familiale sfeer, gezond eten en gezellige momenten.

Ideale klant

Niet alle mensen eten het liefst in om het even welk restaurant. Daarom moet u ze veroveren met aspecten die ermee verband houden.

Definieer uw ideale klant met marktonderzoek naar het soort mensen dat uw zaak bezoekt. Het is belangrijk om te proberen vast te stellen wat zij leuk vinden, wat hun beweegredenen en angsten zijn

Op die manier weet u tot wie u zich richt en kunt u gemakkelijker het bedrijfsimago bepalen dat u wilt overbrengen.

Stijl

De stijl van uw restaurant is ook een relevant aspect in het bedrijfsimago, omdat het de beslissing van de klant om de zaak te bezoeken aanvult.

Welke stijl van decoratie ook wordt ontwikkeld in de inrichting, het is noodzakelijk dat elk detail in overeenstemming is met het thema. Als een deel van de decoratie niet in overeenstemming is met de stijl, zal dat onmiddellijk verwarring stichten bij de klant.

Taal

Tenslotte is het soort taal dat u gebruikt van fundamenteel belang om over te brengen en de klant te doen begrijpen hoe uw bedrijf in elkaar zit

U kunt kiezen tussen directe, abstracte, subtiele, minimalistische, duidelijke, natuurlijke, impactvolle, eenvoudige of energieke taal.

Kies het in functie van de persoonlijkheid of de stem die het bedrijfsimago van uw restaurant uitdraagt, rekening houdend met wat het vertegenwoordigt voor het personeel.

Restaurant bedrijfsimago elementen

De elementen van het bedrijfsimago van restaurants moeten worden geassocieerd met het concept van de zaak en de branding van uw bedrijf.

Op die manier zullen de klanten elk van hen associëren met uw restaurant, zodra ze het zien in een advertentie of een herinnering in hen opkomt.

Het belangrijkste element dat het bedrijfsimago van een restaurant onderscheidt van de rest is het logo

Creëer een logo dat gemakkelijk te onthouden is en dat geassocieerd wordt met de naam van het restaurant of het soort voedsel dat u serveert.

Indien u dat wenst, kunt u beschikken over het hoofdlogo en bepaalde varianten om te gebruiken in reclamestukken of bedrijfsbriefpapier.

Typografie

Wat de typografie betreft, moet u verschillende lettertypes definiëren: een hoofdlettertype en een of twee secundaire lettertypes. Voor een hiërarchische organisatie van de informatie wordt aanbevolen dat de lettertypen die u kiest verschillende corpussen en groottes hebben.

Het hoofdlettertype wordt gebruikt voor de naam van het restaurant en de namen van de gerechten, terwijl de secundaire lettertypes worden gebruikt voor reclame, slogans en beschrijvingen van de producten op de menukaart.

Denk eraan een typografie te kiezen die zichtbaar en begrijpelijk is voor alle lezers, zowel fysiek als digitaal.

Kleuren

Het bedrijfsimago van het restaurant moet een kleurenpalet hebben, waarin de hoofdkleur en de secundaire tintenzijn gedefinieerd.

Het beste wat u kunt doen bij het kiezen van de kleuren die het restaurant identificeren is onderzoek doen naar de kleuren die u wilt en hoe ze neuromarketing beïnvloeden.

Op die manier zullen de kleuren die u gebruikt in het bedrijfsimago in het algemeen de gewaarwordingen of emoties overbrengen die u wilt bij de eters.

Afbeeldingen

Het is meer dan gezegd dat beelden meer waard zijn dan duizend woorden, dus aarzel niet om ze op te nemen in uw bedrijfsimago van restaurants.

>  Hoe kom je in de keuken van een restaurant of bar om te eten

Elk van de door het restaurant gebruikte beelden moet professioneel worden vastgelegd, om ervoor te zorgen dat elk van zijn details wordt gewaardeerd.

De natuurlijkheid en de spontaniteit binnen het bedrijfsimago van een restaurant maken deel uit van de voorbeelden van wat de klant onmiddellijk aantrekt, mits zij de hoogst mogelijke kwaliteit en zichtbaarheid hebben.

Wat daarom het meest de aandacht trekt, zijn de foto’s van de gerechten op de kaart, de klanten in volle dienst, het personeel in actie, elk van de ruimtes van het etablissement en beelden van de evenementen die ter plaatse worden georganiseerd.

Voorbeelden van bedrijfsimago van een restaurant

Afhankelijk van het soort restaurant moet het bedrijfsimago van een restaurant worden gerelateerd aan de gerechten die het aanbiedt en de decoratie die het ontwikkelt.

Bedrijfsimago van barbecuerestaurants

Voor het bedrijfsimago van barbecuerestaurants moet het logo zinspelen op barbecues en keukengerei.

Evenzo kunnen vleesdelen worden opgenomen om te verwijzen naar de in het menu aangeboden gerechten.

Wat de kleuren betreft, worden meestal zwarte of rode en oranje tinten gebruikt. Er worden ook bruine tinten aan toegevoegd, die met hout worden geassocieerd.

Voorbeeld van bedrijfsimago van een visrestaurant

Wat het imago van een visrestaurant betreft, zijn er blauwe tinten aanwezig in het etablissement.

Gestreepte patronen, versieringen met ontwerpen van zeedieren of een zeevruchtenconcept zijn een uitstekend alternatief

Wat het logo betreft, kunt u figuren van zeevruchten gebruiken. Ankers en roeren zijn ook zeer representatief in het bedrijfsimago van dit soort bedrijven

Corporate beeld voor restaurants met keukengerei

Voor buffetrestaurants of restaurants die niet gewijd zijn aan een specifiek soort keuken, is keukengerei een goede referentie voor het logo.

De kleuren moeten in overeenstemming zijn met de decoratie die u voor het restaurant plant, maar heldere en vrolijke tinten zijn altijd een uitstekende keuze.

Voorbeeld van een bedrijfsimago voor een hamburger restaurant

Hamburgers zijn een van de best verkochte producten in restaurants, dus het bedrijfsimago van een hamburgerrestaurant moet even opvallend en vernieuwend zijn als de smaak van zijn stergerecht.

Het logo moet een hamburger hebben of eraan doen denken, die vergezeld kan gaan van een frisdrank of frietjes. Wat de kleuren betreft, hebben combinaties met rood en geel de voorkeur voor fastfoodbedrijven zoals deze.

Elementen van het biologische restaurant bedrijfsimago

Het bedrijfsimago van biologische restaurants moet hun betrokkenheid bij het milieu totuitdrukking brengen via elk element waaruit het is opgebouwd.

De kleuren die moeten worden gekozen voor het imago van dit type bedrijf zijn verschillende tinten groen en bruin, die de natuur nabootsen. Wat het logo betreft, planten raken nooit uit de mode.

Vulhet imago aan met ecologisch serviesgoed, dat het concept dat u via het logo en de algemene identiteit van het bedrijf overbrengt, zal versterken.

Bedrijfsimago van familierestaurants

Het bedrijfsimago van familierestaurants moet zowel de volwassenen als de kinderen die u bezoeken plezieren.

Voor dit soort bedrijven zijn logo’s met cartoonmotieven een uitstekend alternatief. Ze zijn gemakkelijk te onthouden en kinderen zullen er dol op zijn.
Gebruik felle kleuren zoals rood, blauw of oranje om het logo een vrolijke uitstraling te geven. Wat de typografie betreft, gebruik een subtiel, maar leuk lettertype.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Responsible: Envalia Group, S.L.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy