7 sleutels om de marketing van je restaurant NU te verbeteren!

De marketing van je restaurant is een element waaraan je veel aandacht moet besteden. Je moet niet alleen een heerlijk menu en kwaliteitsproducten aanbieden. Het is ook essentieel dat klanten je site leren kennen. Daarom vertellen we je vandaag alles wat je moet weten.
Houd ook in gedachten dat klantenservice je cruciale bondgenoot zal zijn om de loyaliteit van kopers te winnen. Daarom geven we je ook tips om de resultaten en winst van je bedrijf te vergroten en te verbeteren.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Marketing: een beslissende factor in de bedrijfsstrategie van je restaurant
Door je marketing van je restaurant in je voordeel te gebruiken, kun je veel positieve resultaten behalen. Ten eerste zul je meer klanten kunnen aantrekken. Je zult ook de zichtbaarheid en populariteit van je gastronomische site kunnen verhogen. Je zult waarschijnlijk ook veel meer boekingen krijgen.
De 7 sleutels die de positionering van je restaurant zullen verbeteren
Zoals je misschien al hebt gemerkt, is het verbeteren van de positionering van je gastronomisch etablissement een essentieel punt. Daarom zullen we in dit gedeelte zeven sleutels uiteenzetten waarmee je het potentieel van je restaurant kunt vergroten en meer gasten je gerechten kunt laten proberen.
Rekening houdend met de marketing van je restaurant, moet je een visueel eenvoudig menu maken.
Bedenk in het algemeen namen die gebruikers uitnodigen om zich geboeid te voelen om nieuwe recepten te proberen. En op bepaalde dagen kun je zelfs suggesties van de chef met seizoensgroenten en fruit op het menu zetten…
2. Voorkeuren onthouden
Als het aankomt op het winnen van klantenloyaliteit, zal het onthouden van hun voorkeuren je service zeker een pluspunt geven. Je kunt obers vragen om te letten op de favoriete desserts van gasten of zelfs om de namen van je vaste klanten te onthouden.
3. Een snufje kruiden
Om de zichtbaarheid van je gastronomische site te vergroten, is het niet alleen belangrijk om heerlijke gerechten te bereiden, maar ook om te zorgen voor het kleurengamma van de gerechten en een zeer aantrekkelijke opmaak. Je kunt ook verse kruiden of sauzen toevoegen die opvallen en de aandacht trekken.
Op deze manier kunnen je klanten foto’s gaan maken van de bereidingen. Dit is tegenwoordig erg waardevol materiaal, omdat je via sociale media je populariteit kunt vergroten en nieuwe eters kunt boeien. Je kunt natuurlijk ook voorstellen dat ze je taggen in hun posts.
4. Korting om te winnen
Zeker op bepaalde speciale data zoals Kerstmis of Valentijnsdag zul je kortingen en aanbiedingen moeten bedenken die eters zullen aantrekken. Of je kunt zelfs een speciaal product aan het menu toevoegen en promotieartikelen verkopen.
5. Waardevolle inhoud
Zorg voor een sterk socialmedia-imago dat mensen aanmoedigt om je restaurant te leren kennen. Om dit te doen, moet je overwegen om mooie foto’s toe te voegen aan je accounts. Daarnaast kun je ook interactieve content gebruiken om je profiel te promoten.
6. Meer eenvoud
Aan de andere kant is betalen vaak een vrij complex moment, vooral als het gaat om families of vriendengroepen. Daarom kun je op zoek gaan naar manieren om het eenvoudiger te maken door gebruikers simpelweg aan te bieden om apart te betalen. Daarnaast is het ook essentieel dat je verschillende manieren van betalen hebt.
7. De details
Succesvolle marketing van je restaurant draait niet alleen om de positionering van je sociale media of het vergroten van je klantenbestand. Het is ook essentieel dat je de wensen van je gasten onderzoekt en eraan voldoet. Zet bijvoorbeeld de verwarming hoger als ze het koud hebben of bied ze een drankje aan op basis van hun voorkeuren.
Een magneet om te onthouden
De marketing van je restaurant is een essentieel element om je gastronomische site te laten groeien. Probeer daarom te voldoen aan alle tips die je in dit artikel hebt ontdekt. Vergeet ook niet om jezelf bij te scholen en nieuwe manieren te ontdekken om je zaak uit te breiden.
BASISINFORMATIE OVER GEGEVENSBESCHERMING
Doel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Rechten: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Ontvangers: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimatie: Consentimiento del interesado.
Verantwoordelijk: Envalia Group, S.L.
Aanvullende informatie: You can find additional information on data protection in our privacy policy